AW139W
Wyjątkowe osiągi w każdych warunkach pogodowych
AW139W – został stworzony jako platforma wielozadaniowa do eksploatacji w ciągu dnia oraz w nocy w najbardziej nawet wymagających środowiskach. W śmigłowcu zastosowane zostały zaawansowane technologie, posiada duże zapasy mocy oraz zapewniany w standardzie wysoki poziom bezpieczeństwa i przeżywalności. Kabina AW139W, najobszerniejsza w tej klasie maszyn, oferuje maksymalną elastyczność operacyjną i umożliwia montaż dedykowanego wyposażenia zadaniowego, w tym również opcjonalnych wewnętrznych i zewnętrznych systemów uzbrojenia.
Zadania i cechy
Realizacja zadań
AW139W może wykonywać szereg różnych zadań w zakresie zapewniania wsparcia na polu walki, taktycznego transportu żołnierzy, wsparcia logistycznego, neutralizacji zagrożeń, wsparcia ogniowego, dowodzenia i kontroli, ewakuacji medycznej, odzyskiwania personelu, poszukiwania i ratownictwa (również w warunkach bojowych), patrolowania akwenów wodnych czy zapewniania bezpieczeństwa wewnętrznego.
Wyjątkowa technologia
Kokpit śmigłowca jest oparty na układzie czterech dużych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych (z opcjonalnym piątym wyświetlaczem do obrazowania ruchomej mapy oraz sygnału z kamer) i jest przystosowany do korzystania z gogli noktowizyjnych (NVG). Najnowocześniejszy cyfrowy system awioniczny jest zintegrowany z 4 osiowym autopilotem i obsługuje zaawansowane tryby poszukiwawczo-ratownicze. Cyfrowe sterowniki FADEC silników optymalizują osiągi śmigłowca w każdych warunkach.
Bezpieczeństwo i przeżywalność w standardzie
Niska sygnatura wizualna, termiczna i akustyczna, nadmiarowość systemów, samouszczelniające się zbiorniki paliwa, osłony balistyczne, wzmocnione podwozie oraz odporność na uderzenia to przykłady rozwiązań zapewniających AW139W wysoki poziom bezpieczeństwa i przeżywalności. Poziom ten dodatkowo rośnie dzięki zastosowaniu zaawansowanego systemu obrony i ochrony własnej, zwiększającego również możliwość pomyślnej realizacji misji.
Maksymalna elastyczność kabiny
Duża kabina oferuje szerokie możliwości konfiguracji, pozwala stosować modułowe elementy opancerzenia i umożliwia transport żołnierzy z pełnym wyposażeniem. Dwoje dużych drzwi przesuwnych ułatwia szybki desant żołnierzy w terenie operacyjnym oraz podejmowanie noszy w trakcie lotu. Karabiny maszynowe montowane w oknach zapewniają ogień osłonowy. Osłony balistyczne kokpitu zwiększają bezpieczeństwo załogi.
Dane techniczne
MAKS. MASA STARTOWA
6400 kg 14 110 lb
POWIĘKSZONA MASA STARTOWA
6800/7000 kg
14 991/15 430 lb
ZESPÓŁ NAPĘDOWY
2 x Pratt & Whitney PT6C-67C
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA *
16,66 m 54 ft 08 in
*Wirniki w ruchu
WYSOKOŚĆ CAŁKOWITA *
4,98 m 16 ft 04 in
*Wirniki w ruchu
ŚREDNICA WIRNIKA
13,8 m 45 ft 03 in
LICZBA MIEJSC
Załoga: 1-2
Pasażerowie: do 15 (z lekkim ekwipunkiem)
MAKS. PRĘDKOŚĆ PRZELOTOWA (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, POZIOM MORZA)
305 km/h 165 kt
ZAWIS Z WPŁYWEM ZIEMI (HIGE) (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA)
4672 m 15 327 ft
ZAWIS BEZ WPŁYWU ZIEMI (HOGE) (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA)
2476 m 8123 ft
MAKS. ZASIĘG (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, POZIOM MORZA)*
1032 km 557 Mm
*z dodatkowym zbiornikiem paliwa, bez rezerwy
MAKS. DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, POZIOM MORZA)*
5 h 05 min
*z dodatkowym zbiornikiem paliwa, bez rezerwy